söndag 19 augusti 2012

Loppis,karneval och köksrensning

Efter Linnéas första inskolningsvecka har det minsann varit skönt med lite helg. Jag har själv ofta tyckt att vissa föräldrar varit överdrivet nojjiga och överbeskyddande när deras barn skolats in, och nu känner jag mig själv som en sån förälder, har så svårt att släppa taget på nått sätt och oroar mig för det ena och det andra som skulle kunna hända henne när jag inte är hos henne. Ja det är tur att det blir en lite längre inskolning för Linnéa, för jag hade nog inte varit känslomässigt redo att lämna henne efter bara en vecka. Så i framtiden kommer jag absolut att ha mer förstående för oroliga föräldrar som lämnar sina barn på förskolan, ens barn är ju verkligen det käraste man har.

Nu har vi börjat röjja undan i köket och imorgon ska Andrej börja riva, allt ska ju bort så det är en hel del jobb, usch vad jag inte ser fram emot att ha en massa kartonger och vitvaror ståendes i hela lägenheten, vi vill ju verkligen ha ett nytt kök och ser så fram emot det färdiga resultatet men vägen dit känns just nu vääldigt lång. Var inte alls meningen att det här skulle bli ett klagoinlägg så nu ska jag istället berätta om det roliga jag gjort i helgen =) 

 Jag och min kusin Claudita var på bagageloppisen idag och jag fynda galet fina saker! Var sjukt mycket folk jag tror aldrig att jag sett att det varit så fullt av bilar innan. Det är så roligt för man börjar verkligen känna igen stammisarna, man vet vilka som är där tidigt, så tidigt att säljarna knappt hunnit lasta ur kartongerna ur bilen  =) När till och med dem i korvkiosken känner igen en då är det illa, sist jag var där sa han som sålde "korv och pärondricka va?" haha jag skämdes lite då måste jag erkänna. Lägger givetvis upp bilder på fynden!

Efter loppisen var jag och min bästa vän Lisbeth på avenyn och tittade på karnevalen, man blir så glad av all fin musik de färgglada dräkterna och dansen, ja jag o Lis blev så betagna av stämningen att vi lovade varandra att vara med och dansa nästa år, det blir nog ingen samba i string men kanske nån boliviansk folkdans eller varför inte lära oss att spela trummor och gå där längst avenyn och trumma loss föreslog jag lite på skämt =)  Sen blev jag bjuden på middag och vin av Lis, vi pratade om allt möjligt mellan himmel och jord som jag o Lis alltid gör när vi träffas och hade det allmänt underbart trevligt, tack för det min finaste vän! 

Jo! ville också tala om att det numera är lättare att kommentera bloggen! =) 


4st RL plagg för 35kr, knappt att jag tror på det själv!


Allt på bilden 45kr

Var bara tvungen, den är ju bara för söt den här tröjan med lussekatter (20kr)


10kr st för kavat sandalerna (sjukt!) och 40kr för conversen. Dröjer ett tag innan Linnéa kan ha dem men vad gör det när det är så billigt!


Converse till mig själv för 50kr

Helt ny och oanvänd me and i klänning för 20kr!


Det här är en pedagogisk sångpåse av märket "Ellen och Oskar" Ligger sex olika figurer i som man kan plocka ur påsen och sjunga om. Kostar närmare 200kr i butik, men jag fyndade den för 10kr!


Lite karneval!

Min finaste Lisbeth som förresten precis har förlovat sig!

3 kommentarer:

  1. Hej sweety!

    visste inte att du hade en blogg! kul! hoppas du mår bra. kram fina!!!

    amor/ellen

    SvaraRadera
  2. Hej fina! Ja det är ganska nytt, men kul! Jag kikar ofta in på bloggen du o din vän skriver, ni är så pyssliga o duktiga ju.
    Abrazos!

    SvaraRadera
  3. Men oj vilka fina fynd du gör, kavatskor för en tia är ju helt otroligt bra pris! Alltid roligt att komma hem med så fina saker :)

    SvaraRadera