onsdag 15 augusti 2012

Inskolning


 Idag var det Linnéas första inskolningsdag på förskolan, kan inte begripa att hon redan har blivit så stor min lilla gullunge. Jag är så glad att hon fått förskoleplats på just den förskolan eftersom vi fick så gott intryck när vi var där och hälsade på i våras, har dessutom själv jobbat på en förskola som ligger i närheten och visste sedan innan att personalen där inte bara är kunnig utan också supertrevlig! Förskolan har en fin stor gård och de har stora ljusa lokaler som är anpassade efter barnens ålder och behov. När vi kom dit var det dags för samling, barnen fick plocka ut ett valfritt djur ur en liten kista och sedan sjöng vi en sång som handlade om djuret, Linnéa tyckte det var roligt och klappade händerna efter varje sång, det sjungs en hel del här hemma och man märkte att hon blev extra glad när det var nån melodi hon kände igen. Vi var där i två timmar och Linnéa var inte mammig en enda sekund, hon hade nog inte ens märkt om jag gått iväg en stund för hon var verkligen helt inne i sitt upptäckande och det var roligt att se att hon trivdes  hon t.o.m. grät och protesterade stort när vi skulle gå hem. Linnéa kommer att ha tre veckors inskolning, vi tänkte att det var bäst att ta det i lugn takt nu när vi ändå har möjligheten till det. 

Har hunnit med lite shopping i dagarna också, hade ju fått lite presentkort på min födelsedag så det blev lite smått och gott som fick följa med hem. Jag shoppar oftast till Linnéa nuförtiden dels för att jag tycker att det är så roligt, men också för att jag inte vill köpa kläder till mig själv eftersom jag inte lyckats gå ner alla mammakilon än. Men så hittade jag en Efva Attling ring när vi var inne på smycka, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, jag tänkte att om den inte passar sen när jag gått ner i vikt kan jag ju alltid sätta in en liten kula i den, köpte även örhängen i samma serie. Sen köpte jag en söt liten docksäng åt Linnéas Mailegkaniner och möss, och ett par kavat höstskor som jag tänkte att hon skulle ha på förskolan. Såg även en jättefin hjärtformad prylhylla på Åhlens, tänkte att den hade gjort sig fin i Linnéas rum, men jag fick hejda mig själv för hur fin den än är så är det nog bara att inse att vi inte får plats med mer på väggarna när vi väl fått upp sebrahyllorna.



 Är den inte underbar!?


Tänkte att örhängena satt finast om de fick sitta på samma öra




Bilden är lånad från heppo




Sängen köpte jag i leksaksaffären "Liten Karin" som ligger i Haga. Madrass, täcke och kudde passade jag på att sy idag när Linnéa låg och sov middag =)



Här är hyllan från Åhlens som inte fick hänga med hem, tänk vad fin den hade varit med tapetserade rutor, suck..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar