fredag 10 augusti 2012

30-års firande

Dagen började med att jag blev väckt 6.00 av min man som kom in och sjöng för mig, jag fick bakelse fina blommor och presenter i sängen. Dagen innan hade han kommit hem från jobbet hämtat upp Linnéa och sedan åkt iväg på "äventyr" hette det. Det visade sig att de först varit iväg och köpt presenter och blommor till mig och sen åkt hem till svärmor en sväng, där hade Linnéa  (med lite hjälp) målat en jättefin teckning som min man sedan ramat in snacka om att jag blev rörd, min man lyckas alltid komma på så fina överraskningar.

På kvällen kom mamma, pappa, brorsan och hans flickvän, farmor, Claudia och svärmor förbi för att fira mig, vi käkade god mat och tårta, drack lite vin och satt och pratade om allt möjligt. Linnéa sprang som vanligt runt och skulle ha allas uppmärksamhet, hon gillar verkligen att ha mycket folk omkring sig min lilla busa. Det var så roligt när vi satt vid matbordet och hon tyckte att hon var färdig så tittade hon på brorsan och gnuggade händerna som man gör när man ska tvätta dem, det är nämligen så att min bror och Linnéa har en liten tradition, de tvättar alltid händerna tillsammans efter maten när han är på besök, och så passar de också på att plaska och leka lite extra med vattnet.  

Fick så många fina kort, presenter och presentpengar  men en sak som jag blev extra glad och rörd av var en av brorsans presenter som var en fylla- i- bok där han hade skrivit ner minnen från vår barndom, kryssat för egenskaper som han tyckte stämde på mig, skrivit ner komplimanger, goda råd, förväntningar inför framtiden osv. Jag satt och läste den när alla hade gått och jag både skrattade och grät på samma gång åt alla roliga minnen som dök upp och alla fina ord min bror hade att säga om mig, tack hermanito! 

Vill avsluta det här inlägget med att tacka alla er som medverkade till att min födelsedag blev så fin som den blev, alla samtal, sms, kort, och inte minst alla gratulationer på facebook tack! tack! tack! 30 år känns nog rätt ok ändå ;) 

Ni kan tänka er att det kändes bra att vakna upp till det här! Tack min älskling!






Världens finaste farmor <3!



Fick presentkort på hagabadet av Claudita, presentpengar och en jättegod parfym av svärmor (Viktor och Rolfs "eau mega") Thomas sabo örhängen och hängsmycke av brorsan och hans 
fina flickvän, presentpengar till köket av mamma, pappa och farmor. 






Väldigt trötta, men glada efter en lyckad dag! Dagen efter tog vi oss en sovmorgon till 10.30 =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar