måndag 23 juli 2012

Sommar, sommar, sommar...






Ja vi har ju inte varit bortskämda med sol och värme den saken är säker, och någon solsemester blir det inte för vår del i år eftersom vi ska renovera köket i augusti. Men trots det så tycker jag ändå att vi hittills  har haft en riktigt mysig sommar, vi har utforskat olika lekparker, hälsat på och myst med vänner,  varit på bröllop i Kivik, plockat blåbär o myst i farmor trädgård, besökt olika loppisar och shoppat på rean. Ja det har blivit en hel del fynd som ni kan se här nedan...




Detta är reafynd som jag gjort på nätet. En filt, en klänning med olika cirkusmotiv och två söta overaller med moln på rumpan från me&i, de har 50% rea på sin webshop just nu, så skynda fynda! http://www.meandi.se/  



T-shirtarna och tröjorna på denna bilden och på bilden ovan är av märket småfolk och köpta på  http://www.babello.se/ och http://litenochfin.se/  Allt fanns inte i den storleken Linnéa har just nu, men det var ju lika bra att passa på att köpa inför nästa år också nu när det ändå var rea =)  




Detta reafynd gjordes i polarn o pyrets nya outletbutik på freeport i Kungsbacka, i vanliga fall kostar en skaljacka på pop ca 700kr, denna köptes för 350kr!  





Här nedan kommer bilder på lite loppis och secondhandfynd som jag gjort i sommar, loppisar och second hand butiker som jag besökt är bagageloppisen på slottskogsvallen, Reningsborg i frölunda, bakluckeloppis på Jenny Lunds idrottsplats i Bohus och  Emmaus på backaplan. Alla dessa fynd har tillsammans kostat ca 900kr, och då kan man ändå hitta kvalitetsmärken som t. ex me&i Villervalla, Molo, Kavat, pop, småfolk, RL m.m.




Gav 40kr för dessa två me&i t-shirtar och då är de ändå knappt använda!




En hel del polarn och pyret till vintern, den blå vindfleecen gav jag hör och häpna en tia för! Linnéa ville också vara med här på ett litet hörn, kläderna hon har på sig är också loppisfynd!











Den gula klänningen är faktiskt ett traderafynd.







och så lite leksaker förståss....








Hittade det här födelsedagståg på en loppis för 35kr, en vän till mig blev så förälskad i det att  hon föreslog att jag skulle ge det till hennes son i födelsedagspresent. Men jag tyckte själv så hemskt mycket om det att jag köpte ett till, fast då till fullpris (199kr) på Tant Grön som är en av mina absolut favorit leksaksbutiker här i Göteborg. Känns lite som att kliva in i en leksaksbutik från förr i tiden, och en stor del av deras sortiment är av naturmaterial.



Den här söta papperskorgen fick också hänga med hem från Tant grön, tänkte förvara gossedjur i den..







2 kommentarer:

  1. Men herregud vilka fina fynd du gjort, det riktigt kliar i shoppingfingrarna när jag ser så mycket fina kläder på en gång! Jag ser att vi har samma smak iallafall :) Jag måste genast gå in på litenochfin och kika, kanske fylla upp höstgarderoben lite mer! Nu blev jag jättesugen på loppis, jag har nästan aldrig varit på någon men kan man hitta så fina grejer så bara måste jag börja loppisfynda! Jättekul att du tycker att min blogg är inspirerande också, vad glad jag blir! Ha en bra kväll! kram Elin

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera