måndag 6 augusti 2012

Inredning

Jag vet inte riktigt vad jag har för inredningsstil, men det mesta hemma hos går i ljusa färger, ljusa tapeter, vitmålade väggar, vitlaserade trägolv och  vita möbler. Dels tycker jag att det är fräscht med vitt och sen ger det också ganska många möjligheter till att blanda/byta ut inredninsdetaljer om man skulle tröttna. Men visst kan det vara snyggt med mycket färger i inredningen också, jag är en person som gillar detaljer och jag tycker  att det är roligt att se hur olika folk har det inrett hemma,  och speciellt roligt när man  märker att det är mycket tanke bakom inredningen. Jag själv gillar att blanda gammalt och nytt både möbler och inredningsdetaljer. Kommer framöver att lägga upp bilder på vår lägenhet, men så länge kommer här lite inredningsinspiration från nätet..

Det här är Olivia Palermos (från serien "the city") lägenhet. Åh vad jag skulle bli glad om jag hittade en likadan vintage Hermesbricka på loppis =) Brickan tillhör tydligen ursprungligen ett brickbord.


Carries lägenhet från den första  Sex and the city filmen. Vågade färgval, men fasiken vad snyggt det är!

Haha oj vad många bilder med färglada inredningsdetaljer det blev, det kanske betyder att det får bli lite mer färgglatt hemma hos oss framöver då!?


Ett modernt stilrent sovrum helt i min smak


Men så var ju det här också skitsnyggt... =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar