måndag 17 september 2012

Köket och shopping!

Nu är köket så gott som klart! Ni kan inte fatta hur skönt det är att efter nästan tre veckors tid äntligen kunna gå obehindrat i lägenheten och att slippa ha en massa kartonger och bröte liggandes överallt. Det som är kvar att göra i köket är att sätta upp glasskivan som vi ska ha som stänkskydd och lite gipsskivor som ska bygga upp över ventilationen. Vi är riktigt nöjda med resultatet, köket är ju hemmets hjärta där alla samlas och umgås, då är det ju viktigt att det är trivsamt också! =)



 Kommer att bli finare när vi fått upp gardiner, fönsterbräde, gipskivor, glasskiva och köksfläkt. Ja det är en del kvar att göra ändå =)


 Hittade två ikeastolar på blocket som jag köpte och målade i pastellfärger, blev verkligen supernöjd. Målade också en del av väggen med griffelfärg, tyckte det var lite fräckt att man kunde göra så istället för att sätta upp en griffeltavla. Lampan är jag också supernöjd med,den heter Markslöjd VISINGSÖ och jag köpte den på www.proshop.se finns i vitt och i guld!




Min älskling in action, du har varit så himla duktig hjärtat!




Eftersom vi haft fullt upp med inskolning, köksrenovering, jobb, skola så har jag ju inte hunnit uppdatera bloggen särkilt mycket, här kommer iaf lite bilder på gågna helgers loppisskörd och lite annan shopping =)  




En tjej och hennes gulliga son stod och sålde en hel del fina saker, dessa tre påslakan fick jag för 90 kr!


Av samma säljare köpte jag den här fina nappboxen från cult design, 30kr ville hon ha för den! Hon hade så mycket fint, ångrar så att jag inte köpte fler saker jag hade kollat in.






Lite fina kläder


Baby converse skor. De är för små för Linnéa men de var så söta att jag inte kunde låta bli, till nästa bebis kanske =) 


En jättesöt pärm med djungelmotiv som jag tänkte ha till Linnéas teckningar 10kr (helt ny)



Lite nytt också...


Mössor nu till hösten köpta på tradera, minishop och mhmdesign.


 Regnjackan och regnstövlarna köpte jag på http://vixvax.com egentligen beställde jag regnbyxor också men storlek 86 var tydligen slut på lager =( Linnéa har ju likadana stövlar som jag hittat på loppis, men de kan hon inte ha förrän nästa år, så då var det ju perfekt att dessa var reade. lurvfleecen är köpt på http://malmooutdoor.se  Allt på bilden är av märket molo.

1 kommentar: