söndag 29 juli 2012

Helg ljuva helg

Nu lider helgen mot sitt slut, och det har varit riktigt härliga dagar trots lite regn o rusk. I fredags var jag o Linnéa ute på Hönö och hälsade på min kusin och hennes dotter, vi gick till stranden och flickorna lekte och badade, det blir inte lika mycket tid för prat som förr eftersom man får ha ögonen i nacken med en sånt litet busfrö som Linnéa, men vi hade det trevligt ändå tycker jag. När jag var tonåring tillbringade jag mycket tid med min kusin ute på Hönö, det känns som om det var igår vi låg där på hennes rum pratade om allt mellan himmel och jord, lyssnade på BSB och läste Vecko revyn. Jag blir faktiskt lite rädd när jag tänker på hur otroligt snabbt tiden går, nu är jag snart 30 och då ska man ju vara vuxen på riktigt, tycker det känns som alla över 30 är så himla mogna och seriösa eller näe kanske inte alla iofs haha. Oj nu spårade jag ur totalt här meningen var ju att jag skulle skriva om helgen =) Sen har jag hunnit med både vinmys och utgång till Port du soleil med vänner, bio med min älskling (spiderman) den var bra! och så har jag storfyndat på bagageloppis både lördag och söndag, så helt klart nöjd med helgen. Kraam på er!


Lite bildbevis på loppisfynden...

Christian Dior vintage väska, luktar jätte mycket rök men tänkte att det var värt att försöka få den rent på kemtvätten, kostade ju bara 100kr och då fick jag plånboken på köpet!




En stor fin tygkorg till Linnéas mjukisdjur.


3st! polarn skaljackor, den ljusrosa ska min kusins dotter få eftersom den var i hennes storlek. De andra får hänga i garderoben tills Linnéa blir lite större, tänkte att jag fick passa på när de ändå kostade 50kr/st =)




och så lite mer från polarn...








iittala skål för 15kr 


Jättefin vårjacka från Gant som Linnéa kan ha nästa år.


Den här blev Linnéa mest glad över!





och sist en klänning till mig från  hm the garden collection.



Nu kanske många tänker att det måste se väldigt belamrat ut hemma hos mig eftersom jag shoppar en hel del, men faktum är den att jag är minst lika bra på att göra mig av med / sälja av sånt jag inte längre behöver, för att göra plats åt nytt och för att kunna shoppa med gott samvete =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar