fredag 28 juni 2013

Underbara loppisar!

Har det undgått någon att jag fullkomligt älskar loppisar!? Har gjort en massa fina fynd de senaste månaderna, här nedan kommer bara ett lite axplock av de fina saker jag hittat  =) Det mesta kommer från slottskogsvallens bagageloppis.


 Är de inte ljuvliga dessa fina tekoppar som Kerstin Tillberg designat?  Köpte bägge för 20kr!!! 


 Tallrikar i melamin perfekta för sommarens picknickar  fick alla 4 för 20kr =)


                                 Två söta klänningar av märket Loui Louis och Noa Noa 30kr/st!



 iittala irish coffee/glögg glas 20kr/st samt 5 småskedar för 20kr

 Fler fina klänningar sammanlagt 120kr men då är dem i så gott som nyskick! Den blå klänningen med svampar har Linnéa redan haft en likadan av, då den var för liten sålde jag den på tradera lycka var det då jag hittade en likadan igen i större storlek!


 Två fina Norsu elefantsparbössor 20kr/st Tycker att de är så himla fina och riktig nostalgi är det ju också. För er som inte vet så delades dessa fina sparbössor ut till sparbankens kunder under 70-talet, för att uppmuntra barn till att spara pengar. Nu finns dom i nyproduktion i diverse lite finare leksaksaffärer samt bokhandlar. Mina loppisfynd är orginal från 70-talet!

 Maileg kaniner bägge för 10kr/st!!! Kostar i vanliga fall  275kr respektive 189kr.

 En fin dessert kokbok som passar jättefint på hyllan i köket.


 En helt ny barnkammarboken med skiva 20kr  + en helt ny jättesöt prickig väska den var nog med i tidigare inlägg också =)

 Kavat sandaler 20kr!

 Jag och min vän Luchi lyckades hitta en sån här bok var, jag köpte min för 5kr. Jättemånga bra tips om    vett och etikett för den som behöver det  ;) Dessutom väldigt fin att ha på vårt  sideboard i vardagsrummet.


24 delar hackefors koppar och fat ur serien "Linnéa" för 100kr sjukt jag vet!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar