torsdag 18 april 2013

Gångna helgens loppisfynd!


Som jag berättade i tidigare inlägg så var det loppispremiär på slottskogsvallen förra helgen. På lördagen var jag där med min granne Sofia som är lika loppistokig som jag, och på söndagen med en nyfunnen bekantskap som också visat sig vara intresserad av att fynda. Alltid kul när man lär känna folk som man kan dela sina intressen med! =)   Här kommer lite bilder på en del av loppisskörden..

 En äkta vintage Yves Saint Laurent axelremväska för 30kr! Var en söt tant som sålde den, knappt använd.



Fyndade fin fina prylar åt Linnéa, har redan sångpåsen från ellen och oskar, men i denna låg det andra små figurer, lite dyr dock 80kr, köpte den andra för en 10:a dock var denna i mycket finare skick. Katten findus servisen kostade 5kr, maileg tvätthängare 10kr! och en fin P&P väska för 20kr!



Första utgåva av Norsu sparbössa från 70-talet för en 10:a, den är sprucken och saknar nyckel men vad gör det när den är en sådan fröjd för ögat =) Hittade två Eva Solo självvattnande krukor (på bilden) för 50kr, skitbra för den här stackars rosen hade dött inom loppet av 3 dagar om det inte vore för denna mirakelkruka. För om det är något jag är kass på så är det att hålla liv i blommor och växter.



 Helt nya kavatskor med lappar kvar och allt 180kr, billigt med tanke på att vi förra året köpte ett par likadana i butik för närmare 450kr.



En klänning och ett linne från katvig, en klänning och en hjälmmössa från  me&i och en solhatt från Gap. Sammanlagt 80kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar