tisdag 15 juli 2014

Semester!

Är inne på min andra semestervecka nu, och det känns väldigt skönt må jag säga. Vi har bestämt oss för att inte resa för lång då jag varit lite orolig över att må dålig och vara för lång hemifrån. Har för det mesta mått bra, hade lite tryck i huvudet i två dagar men det har tack och lov gått över nu. Vi har har träffat vänner, kollat på fotboll och gjort lite småutflykter vilket det känns alldeles lagom just nu.

Här kommer lite bilder från första semesterveckan..





En dag åkte vi till Tylösand, väl där började det regna och åska så vi bestämde oss för att besöka äventyrslandet istället, som är en bad/åkattraktionspark. Vi blev faktiskt positivt överraskade fanns en hel del kul att göra så dit åker vi nog igen. När vi skulle hem var det fint väder igen så vi åkte till stranden och blev kvar där till åtta på kvällen, var relativt folktomt så de blev en riktig mysig stund i kvällssolen...



Andrej och Linnea byggde ett himla fint sandslott som de var så stolta över :)







På lördagen åkte vi till Astrid Lindgrens värld, vi hade bokat hotell för att besöka parken två dagar  men tillslut bestämde vi oss för att bara stanna över dagen, vi var ju där förra året också så vi kände att det nog skulle räcka och det gjorde det. På vägen dit körde Andrej lite fel så vi hamnade i Gränna en stund =) , men det gjorde inte s mycket eftersom den här familjen älskar polkagrisar. 


Lotta på Bråkmakaregatans hus. Linnéa undrade vart hon hade tagit vägen egentligen, och undrade om vi inte kunde" åka tillbaka snart igen för att säga hej och grilla lite kött tillsammans" Hon är för go min unge haha.



Vi såg föreställningen "Pippi går på cirkus" 

Vi var även vid Ronjas borg och såg en föreställning. Det var väldigt många skator som satt på borgen men Linnéa var övertygad om att det var vildvittror.

När vi skulle hem fick Linnéa välja nått från en av butikerna, hon skulle bestämt bara ha ett par madickenrosetter till håret och inget annat.




och så några bilder från idag då vi var på Alfons Åbergs kulturhus...

Till skillnad från sin mamma är Linnéa en riktigt våghalsig liten klätterapa, när jag var barn stod jag alltid nedanför och tittade på när andra barn klättrade. Är så glad att Linnéa är ett barn som vågar mer.

Vi såg teatern "Millan och Mållgan mitt i natten"



 Sist tittade vi på teatern "Kejsarens nya kläder" De har så sjukt duktiga skådespelare, man verkligen lever sig in i föreställningarna.  Det är andra gången jag besöker Alfons Åbergs kulturhus den här sommaren och jag har varit lika nöjd bägge gångerna =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar