måndag 3 september 2012

Nu är Linnéas inskolningstid över och jag måste säga att den mestadels bara varit positiv, hon fick successivt vänja sig vid att stanna längre och längre stunder på förskolan och hittills har hon tack och lov aldrig varit ledsen vid lämning, tvärtom så rusar hon in till fröknar och kamrater varje morgon, och det tyder ju på att hon tycker om att vara där. I fredags när Andrej skulle hämta henne var hon mitt uppe i en lek och blev jättearg när hon förstod att det var dags att gå hem. Vi har också fått en bra kontakt med lärarna som är väldigt förstående och tillmötesgående i sättet, vilket känns väldigt betryggande. Måste också berätta att Linnéa satte ihop sina första ord imorse när jag klädde på henne, hon sa "mamma fin käna" och tog på mitt halsband, jag hade ett halsband med ett stjärnhänge  gissa om mitt mammahjärta smälte =)

Själv har man börjat skolan och det känns helt ok, men jösses vad ovant det kändes att sitta stilla så länge, blev så trött att jag nickade till fler gånger på föreläsningen imorse.

Och så var d köket det är fortfarande inte riktigt klart, det har blivit lite förseningar eftersom Andrej missbedömde beställningstiden av bänksskivan, och sen så var han nog lite väl optimistisk över lag min äskling när han bedömde hur lång tid det hela skulle ta. Nu börjar vi iaf se ljuset i tunneln och det kommer att bli jätteskönt att äntligen bli av med alla kartonger som står överallt och viktigast av allt att kunna laga mat och äta i vårt nya fina kök!Har varit kass på att skriva den senaste tiden, men snart är ju allt i sin ordning här hemma och då lovar jag att uppdatera bloggen lite oftare. 
Kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar